Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nema krize za BRIKS?

Komentari (45) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 24 novembar 2011 00:17
Marko Gay
Ako bas morate znati, najvaznije je da ne damo Tajvan Kini.

I necemo ga dati.

A zasto?

Bez Tajvana, Kina moze da trguje neometano samo u uslovima mira.

Ali u uslovima krize, mi bismo zapecatili tzv "prvi ostrvski lanac", koji je sada u nasim rukama i koji ukljucuje i sam Tajvan.

Na taj nacin bismo potpuno odsekli Kini izlaz na okean i kanal da se poveze sa spoljnim svetom putem mora.

Drugim recima, "prvi ostrvski lanac" za nas ima isti onaj znacaj u obuzdavanju i opkoljavanju Kine, koji Turska ima u obuzdavanju i opkoljavanju Rusije.

I Kina i Rusija mogu da koriste moreuze samo dok je mir.

Zato im mi porucujemo: budite mirni i ne bunite se, jer mozete se razvijati samo dok imate nasu dobru volju.

Eto. :)
Preporuke:
5
36
2 četvrtak, 24 novembar 2011 01:26
roadrunner
Samo da nabacam par cinjenica

Indija i Kina su veliki rivali,praticno neprijatelji(da ne analiziram, kako i zasto,vecina ovde valjda dovoljno zna)

Kina na Rusiju gleda samo kao izvor sirovina, najvise gasa i nafte.

Brazil je zemlja gde vojna policija seta ulicama,pravi blokade i kontole puteva itd.Imam prijatelja Brazilca, koji se samo nasmejao na to da je Brazil nezavisna zemlja

Jedino Rusija,ako uspe da ujedini Kazahstan,Belorusiju, i daj boze Ukrajinu, i ako bude imala barem 20-30 godina stabilnog razvoja,puno truda,rada,pameti, ce moci da bude eventualni globalni takmac USA. Da ne analiziram slabosti Kine,od geostrateskih pa nadalje,ma kolko ovo sad zvucalo bogohulno nekima.Da vas podestim,pre samo 20 godina pricalo se za Japan da ce da potisne USA isto kao i Kina sad.Japan je vec 20g u recesiji..

To u USA vrlo dobro znaju.Nije bez razloga Brezisnki rekao da se "ni po koju cenu ne sme dozvoliti da Rusija povrati Ukrajinu"
Preporuke:
22
8
3 četvrtak, 24 novembar 2011 01:29
drago.ca
Prilično uprošćeno viđenje sveta sa dosta priželjkivanja i malo stvarnih pokazatelja. Apsolutno se ne slažem da bi Indija i/ili Kina mogle biti lideri tehnološkog napretka u svetu.
Preporuke:
4
18
4 četvrtak, 24 novembar 2011 01:38
Gvozden
Poslaćemo SMS Tadiću i Nikoliću.
Pošto ne poznaju ćirilicu, imam jednog novinara prijatelja Kineza u Beogradu, koji zna ćirilicu, ja ću da mu platim da prevede na kineski.
Čekam dozvolu iz Brisela, upravo sam se obratio Kacinu.
Inače - nema Mićo, moramo preko Kacina. Filter.
Preporuke:
14
0
5 četvrtak, 24 novembar 2011 01:47
MS
Još jedan, u nizu, odličnih članaka o svetskim ekonomskim i političkim gibanjima u svetskim razmerama, posebno o delovanju i sve većem uticaju BRIKSa. Kada se zna da su nam te zemlje naklonjene i u političkom i ekonomskom segmentu, prosto je neverovatno da takve prijatelje zanemarujemo na sopstvenu štetu i mnoga poniženja, ucene i beskrajna mrcvarenja koja nam stižu sa druge strane. Nadam se da će nove vlasti u Srbiji biti mudrije i više brinuti o nacionalnim interesima i dostojanstvu svih nas.
Preporuke:
29
0
6 četvrtak, 24 novembar 2011 02:39
Kristina
Odličan članak iz koga se vidi koliko g. Purić dobro poznaje i predviđa svetska događanja u kojima se naše vlasti vrlo loše snalaze, te zbog toga imamo sve lošiju situaciju u zemlji iz godine u godinu. Krajnje je vreme da naši političari počnu da uče i slušaju mudrije i pametnije od dosadašnjih savetnika i tz. eksperata. Još bolje rešenje je Purića za premijera!
Preporuke:
25
2
7 četvrtak, 24 novembar 2011 05:13
AV
Dobro jutro, novi svete.


Dobro jutro slobodo, neka nam je sa srećom beg iz lanaca, stvarno su postali teški i preteški.
Preporuke:
24
0
8 četvrtak, 24 novembar 2011 10:15
Goran
Marko gej kaže: Ako bas morate znati, najvaznije je da ne damo Tajvan Kini.

I necemo ga dati.

A zasto?

Bez Tajvana, Kina moze da trguje neometano samo u uslovima mira.

Ali u uslovima krize, mi bismo zapecatili tzv "prvi ostrvski lanac", koji je sada u nasim rukama i koji ukljucuje i sam Tajvan.

==========

A gde stoji da će u uslovima krize (=rata) Tajvan da bude ”vaš”?
Preporuke:
29
0
9 četvrtak, 24 novembar 2011 10:17
Gaga
Briljantno!Običnim svakom iole pismenom čoveku dostupnim rečima objašnjeno stanje na svetu i kuda to vodi.Pisac teksta očigledno mnogo zna, a što je još važnije zna i drugima da prenese.
Preporuke:
19
1
10 četvrtak, 24 novembar 2011 10:28
Za Gorana i Margo gej
Čini mi se da je Purić na kraju teksta posebno naglasio-boldirao da dobar dan stiže od kopnenog dela planete.Tako da je vaša rasprava bezpredmetna.
Preporuke:
10
0
11 četvrtak, 24 novembar 2011 10:53
coa
@marko gay
Kasno Marko gay na Tajvan stiže, a bilo je tako lepo živeti na crtu.
Preporuke:
13
0
12 četvrtak, 24 novembar 2011 11:31
Beli Orao
@Marko G. Da li ćete u slučaju rata da protestvujeze kao one Izraelke?
Preporuke:
12
0
13 četvrtak, 24 novembar 2011 11:42
Starac Fočo
Za Pticu Trkačicu
Kina na Rusiju gleda samo kao izvor sirovina, najvise gasa i nafte.

Odakle Vam ovo?
Vi olako prelazite preko svih specijalnih odnosa Kine i Rusije, i formalnih i neformalnih. Pa na kraju krajeva, to su dve zemlje sa najdužom granicom, koje je, uzgred, u potpunosti bez sporova. O kulturnom, istorijskom i tehnološkom međusobnom uticaju da i ne govorim.
Mislim da ovde niste u pravu. Za ostalo se slažem.

Za drago.cu
Apsolutno se ne slažem da bi Indija i/ili Kina mogle biti lideri tehnološkog napretka u svetu.

Nego ko bi mogao biti? SAD? Malo verovatno.
Npr., razvoj u oblasti mobilne telefonije odavno je sveden na nulu u EU i SAD, Kina je apsolutno preuzela primat. Što se televizije tiče, Evro-atlantski blok isto posrće. Kina ima svoj sopstveni računar, zbogom Intelu i AMD-u. I tako dalje i tako dalje.
Slagali se Vi ili ne, jasno je ko radi i gradi, a ko se bavi okupacijom, što drugih zemalja, što Vol Strita.
Preporuke:
16
1
14 četvrtak, 24 novembar 2011 11:58
BRIKS
Za ove koji pričaju o problemima s kojima se suočavaju zemlje BRIKS-a.

Nadam se da ste svesni da se "Zadadne" države nalaze u mnogo većim problemima nego države BRIKS-a.

PS. Lako je doći na vrh, ali je teško ostati na njemu!
Preporuke:
10
1
15 četvrtak, 24 novembar 2011 12:17
nedten
Inspirativan clanak. Treba shvatiti ko i zašto je stvarao i stvara krize, bilo da su političke,ekonomske ili vojne. Jer mnogoljudnoj i mnogoprohtevnoj sili (SAD) uvek je kriza proizrokovana kada je trebalo da do energenata dođe "jeftino". Sada, valjda svesni tog značaja, obi koji sa večinom energenata raspolažu, ujedinjuju se u cikju da stvore i svoj razvoj i nastade protivteža, koja doprinosi svetskim geopolitockim "gibanjima". Sada, svesni te svoje nemoći finansijeri stvaraju iz godine u godinu meseca u mesec ekonomske krize, ustvari stanpanje dolara bez pokrića ne doporinosi razvoju! I sad se postvlja pitanje ko kome duguje i kako to prevazići? Očekujem da u skorije vreme odgovor daju članice BRIKS-a!
Preporuke:
10
0
16 četvrtak, 24 novembar 2011 12:22
marko
Turska će da obuzda i opkoli Rusiju, a ja ću da prebijem Norisa Čaka!? Amerika ne mora ništa, samo neka napravi dovoljno folije da mrmot može sve to da ѕapakuje.
Preporuke:
12
0
17 četvrtak, 24 novembar 2011 12:32
zaljubljeni pastir
Jedan od razloga što je Gadafi glavom platio je njegovo odbijanje da naftu prodaje za dolare i pokušaj stvaranja Afričke banke (hteo je da za to obezbedi 100 milijardi dolara) koja bi postala protivteža Svetskoj banci i MMF-u na tim prostorima, i dozvolila afričkim zemljama da se izvuku iz dužničkog ropstva.


informacija koja je u "sličnim" člancima "slučajno" ignorisana ili slično. Skoro uvek se po pravilu kao glavni/isključiviv razlog navode resursi (nafta, voda) dok ovaj ne da je sekundsarni-već se uopšte ne navodi, dal' iz nepoznavanja kompleksnosti slučaja ili je u pitanju nešto drugo...
Preporuke:
9
0
18 četvrtak, 24 novembar 2011 14:41
3 x 3 = 9
vidim da ovde (slučajno?) pojedinci pokušavaju da unesu smutnju i pogrešan stav u vezi Kineza, kroz, naravno, zapadnu optiku. Kao prvo, Kinezi nisu uništavali, iživljavali se nad neprijateljem i slično, već je njihova ogromna vojska uvek nastojala da svojom velićinom uplaši,...(slabijeg) neprijatelja. To važi i za njihovu mornaricu, itd.

Plus, oni nemaju baš ambicije za tuđim teritorijem, kao neki drugi (Sibir, npr.), već su više skloni nekoj simbiozi ! To je sasvim drugačija kultura od ove kroz koju prizmu većina razmišlja. (Neki izgleda i namerno).
Preporuke:
7
0
19 četvrtak, 24 novembar 2011 14:45
Kad bi
Kad bi ovakvi ljudi kao Zec,Purić,Dušanić bili na Tv programia koliko i Kandić,Biserko,Basara,Korać ...srpska politička scena bi se promenila u roku od 48 sati.NARAVNO PROMENILA BI SE I VLAST.
Preporuke:
15
0
20 četvrtak, 24 novembar 2011 14:46
3 x 3 = 9
još da sve iznad izneto, "zacementiram" rečima poznatog filosofe Bertranda Rasela:

Ja sam došao do uverenja da bela rasa nije onako važna kao što sam ranije uzimao. Ako se Evropa i Amerika istrebe u jednom ratu, to neće nužno značiti uništenje ljudskog roda, ili samo kraj civilizacije. Uvek će još ostati velik broj Kineza; i Kina je u mnogom pogledu najveća zemlja što sam je ikada video. Ona nije najveća samo po broju i kulturi, nego mi se čini da je i po intelektu najveća.
Ja ne poznajem nijednu drugu civilizaciju u kojoj vlada takva otvorenost duha, takav realizam, takva volja da se činjenice prime onakve kakve su, mesto da se one stežu u naročitu shemu.
Preporuke:
9
1
21 četvrtak, 24 novembar 2011 15:15
objašnjenje sveta
U isto vreme američki predsednik Obama seli (posle kako on kaže uspešno završenih operacija u Avganistanu i Iraku) svoje vojnike u Australiju, radi kontrole Južnog kineskog mora (koliko to ima veze sa kineskom kupovinom najvećeg poznatog svetskog nalazišta gvozdene rude u Australiji?),


da razbijemo još jedan istican stereotip (slučajno plasiran?), kako Rusija živi od energenata !

A Australija, kako je iznad lepo navedeno?!
Zapadna zemlja, komonvelt,...živi skoro isključivo od energenata, minerala, rude, i slično !

Rusija izvozi i veliku kolikoću (količinu) oružja.
Preporuke:
7
0
22 četvrtak, 24 novembar 2011 15:19
zgusnuta misaona energija
a među najbolje svetske univerzitete spada dobar broj kineskih, sa kojih izlaze mnogostruko brojniji kadrovi, sa odličnim potencijalom, već potvrđenim u svim oblastima, vojno, privredno, medicinski, a i najbrži kompjuter sada je delo kineskih naučnika.


ovo samo potvrđuje Raselov citat/misao.
Preporuke:
5
0
23 četvrtak, 24 novembar 2011 15:25
primitivan stočarski narod
Visoko pozicionirani kineski činovnik pre neki dan je rekao da su Evropljani lenjivci koji očekuju da malo rade, rano odlaze u penziju i uživaju, a onda očekuju da im to neko sa strane plati. Evidentan dokaz da je došlo do civilizacijske promene na planeti, i kako ekonomski najuspešnija sila diktira, ne samo uslove privređivanja. To znači uprosečivanje svih inputa u cenu proizvoda ili usluge, pa i svođenje cene radne snage na realnu meru.


To takođe znači i rast cena sirovina zbog višestruko povećane tražnje od strane novih ekonomskih džinova.


To takođe znači rast cena hrane - mogućnost za Srbiju, ali bez kolabotera (znamo ko su oni, oni što uništavaju zemlju !)
Preporuke:
8
0
24 četvrtak, 24 novembar 2011 19:55
drago.ca
@Starac Fočo
"Nego ko bi mogao biti? SAD? Malo verovatno."

Tri gradića u Kaliforniji (tzv. Silikonska Dolina) patentira više stvari godišnje nego Indija i Kina zajedno. Pustite se emocija i pogledajte stvari realno. Indija je američki “call center” i “najveći svetski izvoznik industrijskog softvera” (što je isto tako fizički rad kao i kopanje samo su alatke drugačije). Kina ima sopstveni računar??? Lenovo je IBM-ov laptop kupljen pre više od deset godina. Kineski vasionski program? Pa oni sada rade na stvarima koje su Ameri i Rusi radili pre 40 godina.

Kina svoj razvoj bazira samo na jednoj stvari: jeftinoj radnoj snazi a i tu ima problema jer ne može da garantuje kvalitet.

Žao mi je što vam kvarim idilu, ali u tehnološkom razvoju i inovacijama niko ne može da konkuriše Amerikancima.
Preporuke:
3
7
25 četvrtak, 24 novembar 2011 20:10
el ninjo
Gej@

Turska teritorijalno da opkoli Rusiju? jel ti gejače imaš pojma o dimenzijama?
Preporuke:
8
0
26 četvrtak, 24 novembar 2011 21:22
Pera
@Drago.ca
Očigledno da se informišete samo u našim ili američkim medijima,pa zato ne prepoznajete svet oko sebe .Purić samo prenosi reči Obame o tehnološkom zaostajanju Amerike u današnjem svetu.Pogledajte malo po internetu kako stoje indijski i kineski univerziteti ili još bolje kolko je nobelovaca u egzaktnim naukama poslednjih dvadesetak godina iz Amerike indijskog ili kineskog porekla.Ali ako vi navijate za Partizan ja kao ubeđeni zvezdaš ne mogu Vas nikakvim argumentina naterati da promenite mišljenje.
Preporuke:
7
1
27 četvrtak, 24 novembar 2011 23:04
drago.ca
@Pera
Pogledajte malo ... kolko je nobelovaca ... IZ AMERIKE indijskog ili kineskog POREKLA.

Suviše sam star da bih verovao svemu što je napisano. Tačnije, skoro sve prihvatam sa rezervom i verujem da se malo šta dešava slučajno. Više volim da čujem suprotna (argumentovana) mišljenja nego slična jer mi to daje priliku da proverim sopstveni stav. I najvažnije: verujem samo sebi i ne priznajem ničiji autoritet.

Pitanja:
Da li bi ti POREKLOM Indijci-Kinezi bilo šta postigli da su ostali u zemlji porekla? Moje mišljenje: ne bi imali ideju ni čime da se bave (a ni lovu)-Pogledaj Srbiju.
Da li znaš kako se definišu/finansiraju projekti u SAD?
Koliko su postignuti rezultati plod individualnog a koliko kolektivnog rada?

Ako si već pogledao: koliko je nobelovaca iz tih zemalja (da ne trošim vreme brojeći)?
Uzgred, moje mišljenje je plod ličnog iskustva i saznanja a ne uticaj medija. Prostor je suviše mali za elaboriranje.
Preporuke:
2
0
28 četvrtak, 24 novembar 2011 23:16
Stonewall
Ostatak SSSR doživljava duhovnu,moralnu i demografski katastrofu.
U najvećim brazilskim gradovima traje ratno stanje. Šta će biti za Amazonijom zna SAD i Bog. Pitanje je da li će SSSR i NR Kina prodati Brazil kao i Libiju, odnosno Iran.
Rukovodstvo KP Kine će spasavati SAD i JeU po cenu života desetine miliona svojih ''graDŽana''.
Indija takođe.
Upoznajte se sa prošlošću ''naroda'' današnje Kine i Indije.
Preporuke:
4
2
29 petak, 25 novembar 2011 00:33
drago.ca
@Starac Fočo
Nisam zlurad, samo pokušavam da Vam pomognem da stanete na zemlju:

"Npr., razvoj u oblasti mobilne telefonije odavno je sveden na nulu u EU i SAD, Kina je apsolutno preuzela primat."

Da li ste čuli za kineski "i-phone"?

- - - - - - - -
"Slagali se Vi ili ne, jasno je ko radi i gradi, a ko se bavi okupacijom, što drugih zemalja, što Vol Strita."


Emocije, emocije. emocije. A emocije i logika ne idu zajedno. Pa Kina će da dubi na glavi ako treba samo da SAD ne bankrotiraju jer bi to bio i kineski bankrot (propale dolarske devizne rezerve i nestanak najvećeg izvoznog tržišta).
Preporuke:
3
1
30 petak, 25 novembar 2011 00:52
roadrunner
drago.ca
je apsolutno u pravu. No previdja jednu "malu" sitnicu. USA pravi 8% svetskog BDP a troši barem dva puta toliko.
Funkcionisala bi i Srbija sasvim pristojno, da od neke pljačke dobija jos jedan BDP.
E sad da li bi sistem u USA funkcionisao, da sutra počnu da primaju plate u skladu sa svojim BDP. Recimo da sutra americki nekorumpirani policajac dobije duplo manju platu od koje ne može da pregura sledeći mesec..pa onda ona ljubazna sestra u bolnici da umesto 50 000 godisne, pocne da prima 20-25k..
Svi su oni fini i nekorumpirani dok ima za sve..na par primera sam video kako krece, svako za sebe kad i malo zagusti..Pojeli bi jendi druge da im standrard padne 2-3 puta, licilo bi to na Med Max filmove.
Imali ste prilike da vidite recimo kako je izgledalo posle uragana u New Orleansu. Svi drugi narodi, cak i oni nesrecnici po Indoneziji kad udari katastrofa zbiju redove, i pomazu se (i u Srbiji su sve vrste kriminala drasticno opale za vreme bombardovanja)..
Preporuke:
7
1
31 petak, 25 novembar 2011 02:14
drago.ca
@roadrunner
"drago.ca je apsolutno u pravu. No previdja jednu "malu" sitnicu. USA pravi 8% svetskog BDP a troši barem dva puta toliko.
Funkcionisala bi i Srbija sasvim pristojno, da od neke pljačke dobija jos jedan BDP.
E sad da li bi sistem u USA funkcionisao, da sutra počnu da primaju plate u skladu sa svojim BDP. "

Ne previđam ja tu "malu" sitnicu. Ona je tu i ostaće tu i po cenu svetskog nuklearnog rata. Toga moraju svi biti svesni. Neki su ovde pravilno konstatovali da SAD ne sme dozvoliti da neka druga valuta zameni dolar u svetskim razmerama jer bi onda došlo do scenarija koji spominješ. Sadam i Gadafi su kasno shvatili a Iran se još mangupira.... Evro je kolateralna šteta jer su počeli njime da trguju, a da to još kome ne bi palo na pamet, moraće da se demontira. Šta mislite zašto su i Rusi i Kinezi spremni da ulože pare u odbranu evra? Zato što vole EU ili što pokušavaju da se izvuku iz nepovoljne situacije? Ne navijam ja za Amere, ja samo konstatujem.
Preporuke:
3
0
32 petak, 25 novembar 2011 08:37
Za Drago.ca
Vaš osnovni problem je što gledate iza sebe.Lično iskustvo stečeno u dvadesetom veku ne važi.Šta bi bilo kad bi bilo da nije bilo Opijumskog rata smešno je govoriti.Isto tako smešno je govoriti da li bi ili ne bi indusi i kinezi postajali nobelovci da se nisu doselili u Ameriku.Faktičko stanje danas je bitno, iako se i ono ubrzano menja na štetu Amerike.O tome najbolje govori onaj u koga su polagane sve američke nade Obama.I u ovom tekstu i posebno u tekstu http://www.nspm.rs/savremeni-svet/trzisna-cena-kine-i-amerike.html g.Purić je objasnio zašto je to tako.Volim da čitam tekstove g.Purića jer na lako razumljiv način običnom čitaocu objašnjavaju važne događaje i demistifikuju naoko složene pojave.Kina,Indija i ostali iz grupe brzo rastućih ekonomija pobedili su jer su se stvorila tržišta veća i prosperitetnija od američkog jer je očigledno da i Amerika održava kakav takav nivo industrije zahvaljujući izvozu automobila pre svega u Kinu.
Preporuke:
5
0
33 petak, 25 novembar 2011 10:24
vrž
Ne bi Purića trebalo pogrešno shvatiti, poželjno je razumevati svet i kretanja u njemu, ali se ne smemo olako zanositi.Mi nismo ti sigurno koji će uticati na kreiranje sveta i na to nas tekst Purića ne poziva.Neko je već davno rekao: Razmišljaj globalno deluj lokalno.Ne zanosimo se velikim idejama komunizma, globalizma, nesvrstanih- mi nismo bili dorasli ni za ideju jugoslovenstva i skoro smo se izgubili u njoj.Ne brinem se ja za Kinu,Rusiju,Indiju, a verujem da se i oni mnogu ne brinu za nas-za Srbe i Srbiju.Da me pogrešno ne razumete,nemam ništa protiv njih,ali ništa od njih i ne očekujem.Mi trebamo da učimo od svih i prepoznajemo koje vrednosti su za nas prihvatljive.Učimo od Kineza,Nemaca,Japanaca,Amerikanaca,ali učimo i od malih naroda kako se opstaje na ovom svetu.Niko nas naučiti neće,ako sami to ne učinimo.Nemojmo ići iz krajnosti u krajnost pa da se pogubimo.Učimo,radimo,stvarajmo,volimo,sarađujmo,i razgovarajmo i verujmo u sebe.
Preporuke:
4
0
34 petak, 25 novembar 2011 15:02
CDJ
Marko,
samo ti sanjaj. Nisu džaba Kinezi prošle godine uspešno vežbali obaranje satelita. U budućem Velikom ratu Ameri će prvo ostati bez Avaksa i satelita ua veze i TV manipulacije, a onda će popiti po neku nuklearku. Valjda si gledao film "Rusi dolaze". Ako si u Americi na vreme se pripremi. :(. Kakv si takav si opet si naš, pa mi te je žao.

Vidiš da Rusi sada voze Amere u Kosmos. O kakvim ti moreuzima pričaš? Ako bude trebalo moreuz će biti napravljen po sred srede SAD.

Ti me podsećaš na samrtnika koji broji poslednje minute, a bunca kako će da nadživi sve.
Preporuke:
6
0
35 petak, 25 novembar 2011 15:55
Starac Fočo
Za Drago.cu

Interesantno je kako Vi olako dajete ocene da neko razmiša emocijama, dok se iz Vaših komentara vidi da, izvinete na izrazu, ne znate o tome što pričate. Zapravo Vi podležete emocijama i stereotipovima.

Premalo je mesta da redom pobijam svaku netačnost koju ste napisali. Osvrnuću se samo na ovo:
Ja uopšte nisam mislio na Lenovo. Iz Vašeg spominjanja Lenova i Aj-Fona, kao mere tehnološkog napretka proizilazi koliko ste plitko zagrebali temu. Kinezi imaju svoj računar, svoj
procesor
: http://en.wikipedia.org/wiki/Loongson
Možda Vama to deluje kao mala stvar, ali verujte mi, jako je
velika
.
Što se Vašeg pogleda na Lenovo tiče, onda bi tako mogli reći da je pola firmi iz SAD u stvari tuđe znanje i tehnologija, jer su oni samo došli i kupili. Kad bi ste
znali
(ključna reč!) koliko toga ima, ne biste ovako pričali.

Što se patenata tiče, da ste samo videli neke patente od tih gomile koji se podnesu, opet ne biste ovako pričali.
Preporuke:
5
0
36 petak, 25 novembar 2011 18:32
drago.ca
@Starac Fočo
“Kinezi imaju svoj računar, svoj
procesor
: http://en.wikipedia.org/wiki/Loongson
Možda Vama to deluje kao mala stvar, ali verujte mi, jako je
Velika”


Ja iz ovoga izvlačim zaključak da su Kinezi uspeli da KOPIRAJU nešto što su Amerikanci uradili pre dvadeset i kusur godina. Da li Vama to liči na lidera tehnološkog razvoja?
Preporuke:
2
1
37 petak, 25 novembar 2011 18:35
drago.ca
@Za Drago.ca

“Isto tako smešno je govoriti da li bi ili ne bi indusi i kinezi postajali nobelovci da se nisu doselili u Ameriku.Faktičko stanje danas je bitno,”

Oni više nisu Indusi i Kinezi nego Amerikanci. Mi možemo da pričamo da je Tesla bio Srbin ali on je patentirao izume kao Amerikanac i korist od njegovog rada je imala SAD a ne Srbija.

- - - - - - - - - -
“jer je očigledno da i Amerika održava kakav takav nivo industrije zahvaljujući izvozu automobila pre svega u Kinu.”

Totalno nepoznavanje stvari: Američka automobilska industrija je u raspadu. Uz izuzetak automobila statusnih simbola NIKO ne izvozi značajniji broj automobila u Kinu jer je kineska politika da se moraju otvoriti fabrike u Kini umesto uvoza.
Preporuke:
3
1
38 petak, 25 novembar 2011 18:38
drago.ca
@Starac Fočo

“Što se patenata tiče, da ste samo videli neke patente od tih gomile koji se podnesu, opet ne biste ovako pričali.”

Opet grešite. Istraživao sam patente iz moje oblasti jer imam neki lični interes. Ima gluposti ali moramo uzeti neko merilo za upoređivanje jer same parole nisu merilo. Ako hoćete evo jedan drugi pokazatelj:
Indija i Kina imaju ogromne ljudske resurse: 30% svetskog stanovništva (10 puta više od SAD). Zadnjih 20 godina imaju ekonomski bum neviđen u ostatku sveta. Kina ima najveće svetske devizne rezerve. Svi preduslovi da budu lideri svetskog razvoja su tu. Navedite mi DVE (možda ima jedna za koju ne znam) stvari sa kojima su osvojili svet. Nešto kao već pomenuti “i-phone”, “i-pod” ili “Google”, “Facebook”, možda “stealth” u vojnoj industriji... Bilo šta i ja ću da preispitam svoj stav.
Preporuke:
2
3
39 petak, 25 novembar 2011 18:58
Bojan
Kad se za tri godine postojanja BRIK toliko toga promenilo, šta mislite kako će svet izgledati posle 33?Mozda lepo ali ne za Ameriku.
Preporuke:
2
0
40 petak, 25 novembar 2011 20:12
Starac Fočo
Za Drago.cu

Ja iz ovoga izvlačim zaključak da su Kinezi uspeli da KOPIRAJU nešto što su Amerikanci uradili pre dvadeset i kusur godina.


Izgleda da nije bilo koliko ste neznanja do sada pokazali pa dodajete još stvari na gomilu. Ako je to po Vama kopija nečega što je u SAD bilo pre 20 godina... zaista gospodine, ne znam šta da Vam kažem. No, nije revolucija, ako ste to hteli reći, međutim, u samom je vrhu tehnologije. Dakle, nipočemu ne zaostaju Kinezi, na samom su pragu da preuzmu primat.
Preporuke:
2
0
41 petak, 25 novembar 2011 20:23
Starac Fočo
Za Drago.cu
Navedite mi DVE (možda ima jedna za koju ne znam) stvari sa kojima su osvojili svet.


Ovde je problem definicije "osvajanja sveta" i "tehnologije". Fejsbuk nije nikakva tehnologija. Aj-Fon/Buk, nisu prodavani zbog tehničkih aspekata nego sektaških tehnika. Telefoni sa takvim karakteristikama su u Kini potojali mnogo pre nego u SAD. Npr. telefon sa ekranom osetljivim na dodir, ugrađenim projektorom i dve SIM kartice, pre nekoliko godina je rađen u Kini. To što Vi za te marke i tehnologije niste čuli, to je drugi problem. Da ne govorim da iz toga verovatno nijedan patent nije izašao, bar ne onaj koji se računa u SAD.
Drugim rečima:
1. Previše svet gledate iz vizure Zapada. Kao kada bi uspeh u sportu merili kroz učinak u Američkom fudbalu.
2. Ne razlikujete dostignuća tehnologije od dostignuća marketinga i osvajanja tržišta.
3. Ne gledate u budućnost. Ako je danas SAD "osvojio svet", ne znači da ga neko drugi neće u budućnosti osvojiti, a o tome je ovde reč.
Preporuke:
5
0
42 petak, 25 novembar 2011 20:48
Za Drago.ca
Kaže Goldman Saks : Goldman Saks: Očekuje se naglo bogaćenje zemalja BRIK .Značajan udeo u rastu svetske potrošnje imaće zemlje BRIK, a on će porasti sa 23 odsto u prošloj deceniji na 62 odsto u periodu 2010-2020. godina.
Ako ne verujete Puriću , verujte vašima.
Preporuke:
8
0
43 petak, 25 novembar 2011 21:29
drago.ca
@Za Drago.ca

“Goldman Saks: Očekuje se naglo bogaćenje zemalja BRIK”

U Kini i Brazilu sam bio i video svojim očima kako to izgleda. U Rusiji i Indiji nisam ali imam neku predstavu. I verujem prognozi Goldman Saksa: Kada imate deset dolara onda je imati petnaest dolara naglo bogaćenje, a ako imate hiljadu, onda je imati hiljadu i dvadeset stagnacija.

Ne znam ko su ovde vaši i naši: ja imam kanadski pasoš kao što bi se moglo zaključiti iz mog nika.
Preporuke:
0
6
44 subota, 26 novembar 2011 02:54
Teodora
Čestitke g. Puriću. Još da je pameti u vrhu vlasti...
Preporuke:
3
0
45 subota, 26 novembar 2011 10:28
Revolucionar
Svaka Imperija ima svoj početak i kraj. Tako da je ovo što je autor napisao apsolutno tačno. Upravo gledamo kraj jedne američke dominacije nad svetom i pocetak novog svetskog poretka gde naravno amerikanci ne vode glavnu ulogu. Bice oni(Amerika) velika sila ali ispod Kine, Rusije, Brazila i Indije.
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner